Zoekmachine
marketing

Wat is zoekmachine marketing nou precies?

Met zoekmachine marketing (SEM) worden de verschillende manieren bedoeld waarmee je je website hoger kunt laten scoren in zoekmachines. Hoe hoger je website scoort, des te beter hij onder de aandacht wordt gebracht bij je doelgroep. Een website die hoger in de zoekresultaten op Google staat trekt immers meer geïnteresseerden. Aan zoekmachine marketing wordt op twee manieren vormgegeven. Ten eerste door betaald te adverteren (SEA). Het effect daarvan is dat je hoog scoort in de betaalde resultaten. Een tweede manier is door de website technisch en inhoudelijk te optimaliseren (SEO). Het effect daarvan is een hoge score in de onbetaalde zoekresultaten.

 

De ontwikkeling van zoekmachine marketing

Zoekmachines waren oorspronkelijk instrumenten die als doel hadden om zoveel mogelijk traffic te genereren naar websites. Gaandeweg is dat veranderd. Tegenwoordig is het doel om het rendement van het websitebezoek te optimaliseren. Vanuit zoekmachine marketing streeft men er nog wel steeds naar om zoveel mogelijk bezoekers naar een website te leiden, maar die bezoeken moeten nu ook leiden tot een maximum aan conversies. Bezoekers moeten dus naar de website gaan en een product bestellen of informatie aanvragen. Dat heeft gevolgen voor de manier waarop websites tot stand komen. Waar deze vroeger eerst technisch werden geoptimaliseerd, wordt nu vanuit zoekmachine marketing gestart met het opstellen van een marketingplan op basis van betaald adverteren.

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content

Betrokkenheid

Snel schakelen en een proactieve houding vormt de basis van onze langetermijnrelatie met een klant.

Informeel &
Professioneel

Ons team bestaat uit online marketing specialisten en webdesigners die graag op een informele manier met u willen sparren!

Passie

Een wijs man zei eens: “De enige manier om geweldig werk te doen is door te houden van wat je doet.” En zo zien wij het ook!

Eerst SEA, dan SEO

Betaald adverteren (SEA) kan van grote waarde zijn voor het technisch optimaliseren van een website (SEO). Het is van het grootste belang voor betaald adverteren om goed te onderzoeken welke zoektermen leiden tot een maximaal rendement. Vanuit de zoekmachine marketing worden de resultaten van het onderzoek naar zoektermen voor het betaald adverteren gebruikt als input voor het technisch optimaliseren van de website. Immers, succesvolle zoektermen bij het betaald adverteren zullen ook succes hebben als ‘gewoon’ zoekresultaat. Die termen kunnen dus ook worden gebruikt bij het optimaliseren van de website voor zoekmachines. Met als gevolg dat zo’n website ook hoog zal eindigen in de onbetaalde zoekresultaten.

Zoekmachine marketing is complexe materie

Er is veel kennis en ervaring nodig om de twee componenten van zoekmachine marketing succesvol ten uitvoer te brengen. Voor een geschikte SEA-campagne is het noodzakelijk om de juiste zoektermen te definiëren en die vervolgens in een geschikte SEA-campagne onder te brengen. Daarna is het een kwestie van geduld hebben, bezoekersdata analyseren en finetunen totdat het gewenste rendement wordt behaald. Websiteoptimalisatie is zo mogelijk nog complexer. De rangorde bij de onbetaalde resultaten wordt bepaald aan de hand van honderden factoren. Aan hoe meer factoren jouw website voldoet, des te hoger sta je in de resultaten.

1

Google
AdWords Campagne

2

SEA
Specialist

3

Zoekmachine
Marketing

4

Adverteren
op Google

Waarom uw zoekmachine marketing uitbesteden?

Als je een website hebt die geen commercieel doel heeft kun je als eigenaar met een aantal trucs best redelijk hoog eindigen in de onbetaalde zoekresultaten. Maar als je een website hebt waarmee producten verkocht worden is het aan te bevelen om de zoekmachine marketing uit te besteden. Want het is echt een kunst om de best renderende zoektermen te vinden voor SEA. En om je site op een degelijke manier te optimaliseren (SEO) moet je goed ingevoerd zijn in technieken als content- en linkbuilding.

* Content optimalisatie (Optimaliseren van meta’s, duplicate content)

* Eenmalige setup fee van € 830,-

 

* Content optimalisatie (Onderzoek en toepassen van de meest optimale meta’s van de belangrijkste pagina’st)

* Eenmalige setup fee van € 2300,-

 

* Content optimalisatie (Onderzoek doen naar search intent en pagina’s samenvoegen op basis van searchintent)

* Eenmalige setup fee van € 3150,-

 

VRIJBLIJVEND SPARREN?

OFFERTE AANVRAGEN?

Zoekmachine Marketing

SEO

U

Searchmachine Optimalisation

j

SEO copywriting

b

Content Optimization

U

Searchmachine Optimalisation

Link Building

Web Analytics

Google Analytics

n

Google Webmaster Tools

n

Conversion Optimization.

It’s Time to Start Growing Your Business

Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime.

1 2 3 4 5 6 7