Webdesign Den Haag

Webdesign Den Haag

Webdesign → Het visitekaartje van je website

Webdesign Den Haag → Site Users Online Marketing & Webdesign

 

Een toegankelijke, gebruikersvriendelijke website, volledig afgestemd op jouw product of dienst, herkenbaarheid & autoriteit, dat is webdesign. Er komt best wel het een en ander kijken bij het goed grafisch vormgeven van een website. Daarnaast moet de nieuwe website ook voldoen aan technische aspecten om optimale resultaten te kunnen behalen.

 

Onderdelen goed webdesign Den Haag

 

Om een goed ontwerp te maken voor een website spelen twee partijen een grote rol: jij als ‘verkoper’ en je bezoekers als ‘kopers’. Met beide partijen moet je goed rekening houden.
Wat wil jij uitdragen? Wat hebben bezoekers van jouw website nodig?

Bij het ontwerpen van de site, het toepassen van webdesign, zul je dus voortdurend rekening moeten houden met je bezoekers. Daarvoor zijn allerlei tools, de zogenaamde psychologische principes. Site Users is een specialist op dit gebied.

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content

Jakobs wet

herkenning. Gebruikers geven de voorkeur aan ervaringen die zij gewend zijn. Jouw site moet dus ongeveer zo werken als andere websites.

Hick’s wet

hoe meer keuzes je hebt, hoe lastiger het wordt. Keuzestress. Speel hier op in door het je klanten gemakkelijker te maken om te kiezen.

Sociale bewijskracht

als mensen jouw site bezoeken en gebruiken voor bijvoorbeeld een aankoop, dan zullen anderen dat ook sneller doen. Goed idee: reviews, aantallen bezoekers of kopers vermelden.

Je online identiteit

Met je website geef je een online visitekaartje af. Dat is je online identiteit. Het is veel meer dan alleen plaatjes en tekst. Het gaat over wie je bent, wat je uitstraalt, hoe betrouwbaar je overkomt, waar je voor staat, jouw missie en jouw visie. En dat moet allemaal snel worden opgemerkt en vastgelegd door bezoekers want zij nemen meestal niet te tijd dat langdurig te gaan onderzoeken. Je website moet alles in één keer uitstralen. Dat doe je met beeld en tekst maar ook met kleur, lettertypes, de positie van buttons en call to actions en eventueel opvallende elementen. Webdesign is een vak, een vak dat Site Users prima verstaat.

De psychologie achter webdesign

Inspelen op je bezoekers met het toepassen van psychologische effecten. Welke effecten zijn dat en hoe bereik je ze? De meeste mensen nemen beslissingen en maken keuzes op basis van gevoel. Het moet goed voelen. Rationele beslissingen nemen kost veel meer tijd, tijd die domweg meestal ontbreekt of de moeite niet waard is. We moeten al zoveel beslissingen nemen de hele dag door en aan zoveel dingen denken. Een kleine aanschaf gaat veel eerder op gevoel dan een grote. Waar kijken potentiele afnemers naar, op basis waarvan nemen zij hun beslissingen?

 

  • Sympathie
  • Sociale bewijskracht
  • Het seriële-positie-effect
  • Autoriteit
  • Von Restorff-effect
  • Hick’s wet
  • Jakobs wet.

Sympathie: We nemen sneller iets aan van mensen die we aardig vinden. Zeker als deze persoon ook nog gelijkenissen vertoont met onszelf. Gebruik je afbeeldingen van mensen op je site, zorg er dan voor dat deze mensen lijken op de mensen uit jouw doelgroep. Mensen moeten zichzelf kunnen herkennen.

 

Sociale bewijskracht: als mensen jouw site bezoeken en gebruiken voor bijvoorbeeld een aankoop, dan zullen anderen dat ook sneller doen. Goed idee: reviews, aantallen bezoekers of kopers vermelden.

 

Het seriële-positie-effect: mensen kijken voornamelijk naar het begin en naar het eind van iets. Van een pagina op jouw website bijvoorbeeld. Dit effect kan je op tal van manieren toepassen door het strategisch plaatsen van unique sellings points (USPs).

 

Autoriteit: mensen nemen sneller iets aan van anderen als deze verstand hebben van de materie. Als we ziek zijn luisteren we naar de dokter en voor een rechtszaak schakelen we een jurist in. Jouw website moet daarom uitstralen dat jij een autoriteit bent binnen jouw vakgebied. Dat kan bijvoorbeeld ook met symbolen zoals certificaten, gewonnen prijzen of afbeeldingen van autoriteitsfiguren.

 

Von Restorff-effect: dit effect gaat over ‘opvallen’. Mensen onthouden beter dat wat hen is opgevallen. Dit effect kan je gebruiken door belangrijke zaken, je ‘koop nu’ button bijvoorbeeld, in een afwijkende vorm en/of kleur te maken.

 

Hick’s wet: hoe meer keuzes je hebt, hoe lastiger het wordt. Keuzestress. Speel hier op in door het je klanten gemakkelijker te maken om te kiezen.

 

Jakobs wet: herkenning. Gebruikers geven de voorkeur aan ervaringen die zij gewend zijn. Jouw site moet dus ongeveer zo werken als andere websites.

 

Je ziet, er is heel wat om rekening mee te houden bij webdesign. Wij van Site Users doen dat allemaal graag voor jou. En goed.

Kleurenpsychologie

Kleur vormt een heel belangrijk aspect van webdesign. Kleuren zeggen veel en elke kleur draagt zowel positieve als negatieve elementen in zich. Zo is bruin bijvoorbeeld een kleur die vertrouwen uitstraalt. Een aardse kleur, geschikt voor websites over tuinen (in combinatie met groen) of inrichting van een huis. Bruin kan echter ook saai zijn. Oranje is heel geschikt om een gevoel van urgentie op te roepen maar kan ook goedkoop overkomen. Wit staat voor ‘onschuld’ maar is ook koud of gevoelloos. Groen is veilig en natuurlijk maar kan ook giftig zijn. Kortom, de juiste kleur op de juiste plek is uiterst belangrijk. 

 

Webdesign Den Haag nodig? Ga naar Site Users Marketing & Webdesign.

1

Google
AdWords Campagne

2

SEA
Specialist

3

Zoekmachine
Marketing

4

Adverteren
op Google

VRIJBLIJVEND SPARREN?

OFFERTE AANVRAGEN?

1 2 3 4 5 6 7