SOCIAL MEDIA MONITOREN

je doelgroep ontdekken, specificeren en bereiken met facebook adverteren

Het monitoren van social media brengt kansen

Het plaatsen van berichten op social media is een ding, maar het monitoren ervan is een tweede. Je denkt dat een bericht het goed doet, maar je merkt weinig aan de omzet die je erdoor maakt. Dit kan te maken hebben met het feit dat je het verkeerd aanpakt. Berichten, foto’s en video’s hoeven namelijk niet altijd interessant te zijn voor jouw bezoekers, terwijl je er eigenlijk de aandacht mee wilt gaan trekken. Door te monitoren zorg je ervoor dat je tijdig in kunt springen, zodat er wel resultaten behaald kunnen worden. Siteusers kan jou hierbij helpen.

 

Wat is monitoren van social media?

Het is goed om te weten wat het monitoren van social media inhoudt. Gedurende de dag komen er veel verschillende berichten online. Het ene bericht doet het beter dan de andere. Op jouw eigen pagina kun je precies zien hoe groot het bereik is. Ook kun je aan de hand van de data zien hoeveel mensen jouw bericht gedeeld hebben. Dit in kaart brengen is het monitoren. De data kun je dan gebruiken om verbeteringen aan te brengen, zodat de tegenvallende resultaten in de toekomst voorkomen kunnen worden. Zo wordt er naar veel verschillende aspecten gekeken, waardoor er een compleet beeld ontstaat.

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content

BETAALBAAR

Doodat facebook op grote schaal persoonelijke gegevens verzamelt zijn advertenties nog relatief goedkoop

IDEAAL VOOR REMARKETING

De Fb pixel  (stukje code) houd de juiste data bij voor de optimalisatie van je campagne maar ook de evetuele remarketing

PERFECTE DOELGROEPEN

Met de pixel kan je bijvoorbeeld ‘vergelijkbare doelgroepen’ maken die op je huidige website bezoekers lijken

Het algoritme van social media

Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat er bepaalde woorden ontbreken, waardoor je minder bereik hebt. Het algoritme van de sociale media pikt bepaalde woorden op, waardoor het bij een bepaald bericht ervoor kan zorgen dat je sneller in een tijdlijn verschijnt dan bij een ander bericht. Je moet daarom niet alleen op jouw website de juiste zoekwoorden gebruiken, maar ook op social media. Ook kan het met het monitoren opvallen dat een bepaalde foto het minder goed doet. Dit totaalbeeld zorgt er wederom voor dat je niet op de tijdlijn van jouw doelgroep gaat verschijnen.

 

Hulp bij het vinden van de goede oplossing

Monitoren van social media kan daarom helpen om jouw berichten te verbeteren. Dit kost echter ook veel tijd. Een gespecialiseerd bedrijf heeft hier voldoende mensen voor in huis, waarbij ook alles goed doordacht wordt. Doordat de handigheden er al zijn, is hier minder tijd voor nodig en krijg je daarbij te allen tijde advies over jouw berichten. De rapportages kun je er dan bij pakken bij jouw volgende berichten. Zo zorg je ervoor dat je jezelf tot een waar social media expert kunt gaan ontwikkelen. Daarna gaat het allemaal vanzelf en bereik je binnen een korte tijd meer mensen.

Altijd een goede basis voor het bedrijf

Het monitoren van social media brengt veel voordelen voor jouw bedrijf. Als eerste weet je precies welke mensen je aantrekt op jouw pagina’s. Je ziet in een oogopslag hoeveel mensen er aangetrokken worden en hoe vaak deze gedeeld is. Ook heb je altijd een gedegen advies wanneer een expert met jou meekijkt. Dit zorgt er niet alleen voor dat de berichten op dit moment goed gaan lopen, maar ook in de toekomst. Je weet immers welke berichten het goed doen, zodat je hierop voort kunt borduren. Zo worden jouw producten en diensten binnen een korte tijd verkocht.

1

Google
AdWords Campagne

2

SEA
Specialist

3

Zoekmachine
Marketing

4

Adverteren
op Google

VRIJBLIJVEND SPARREN?

OFFERTE AANVRAGEN?

1 2 3 4 5 6 7