ADVERTEREN OP SOCIAL MEDIA

Adverteren op social media: zo doe je dat

Adverteren op social media gebeurt steeds vaker. De producten en diensten kunnen eenvoudig aangeboden worden, waarop mensen ook direct kunnen reageren of de mogelijkheid hebben om een afspraak te maken. De lijn tussen jouw bedrijf en de klanten is hierdoor een stuk kleiner geworden, wat een positief effect kan hebben op jouw omzet. Je kunt voor het adverteren ervoor kiezen om alles zelf uit te laten voeren, maar ook om hiervoor Siteusers in te schakelen. We leggen daarom uit wat de mogelijkheden en verschillen zijn.

De mogelijkheden van adverteren op social media

Adverteren op social media kent veel verschillende mogelijkheden. Op Facebook heb je bijvoorbeeld niet alleen jouw eigen pagina, maar kun je ook op verschillende groepen een oproep plaatsen waarin je de producten en diensten aanbiedt. Tevens is er een marketplace te vinden, welke ervoor zorgt dat je een nog groter bereik creëert. Echter kan het promoten door middel van video’s en filmpjes jou ook helpen. Door te laten zien wat typisch jouw bedrijf is, zorg je ervoor dat mensen geïnteresseerd raken en de berichten gaan delen. Binnen een korte tijd heb je een veel groter bereik en kan de conversie op gang komen.

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content

BETAALBAAR

Doodat facebook op grote schaal persoonelijke gegevens verzamelt zijn advertenties nog relatief goedkoop

IDEAAL VOOR REMARKETING

De Fb pixel  (stukje code) houd de juiste data bij voor de optimalisatie van je campagne maar ook de evetuele remarketing

PERFECTE DOELGROEPEN

Met de pixel kan je bijvoorbeeld ‘vergelijkbare doelgroepen’ maken die op je huidige website bezoekers lijken

De werkzaamheden zelf uitvoeren

Zelf adverteren op social media kent de nodige discipline. Je moet er namelijk een regelmaat in hebben, zodat jouw volgers zich niet af gaan vragen wanneer het volgende bericht geplaatst wordt. Het maken van een social media planning kan daarbij helpen. Ook dan blijft het een uitdaging. Want wat zijn goede berichten om te plaatsen? Je wilt de aandacht trekken van jouw doelgroep, maar daarbij niet direct lollig overkomen. Als bedrijf wil je te allen tijde serieus genomen worden en dat is vaak lastig op social media. De platforms lenen zich immers ook voor ‘grappige’ uitlatingen van volgers.

 

Het uitbesteden van de advertenties

Omdat social media veel tijd kost, is het goed om eraan te denken om adverteren op social media over te laten aan een professional. Een professional weet vaak veel beter welke berichten het beste werken, op welke tijd je de posts moet plaatsen en welke video’s en foto’s het goed doen. Aan de hand van een compleet plan wordt ervoor gezorgd dat er regelmatig producten en diensten gepromoot worden en de potentiële klanten automatisch ook naar de website getrokken worden. Je hebt direct de aandacht en kunt jouw producten gaan verkopen.

De voordelen voor jouw bedrijf

Adverteren op social media brengt veel voordelen mee voor jouw bedrijf. Als eerste is er naamsbekendheid. Ondanks dat veel mensen wellicht jouw producten en diensten op dit moment niet aanschaffen, blijft jouw naam wel hangen. Voor een volgende keer kan het daarom zijn dat ze naar jouw website gaan zoeken om iets gedaan te krijgen. Ook gaat het aantal bezoekers op jouw website omhoog. Door een link te plaatsen op social media klikken veel volgers hierop om meer te weten te komen over het product of de dienst. Dit leidt automatisch ook weer tot conversie.

VRIJBLIJVEND SPARREN?

OFFERTE AANVRAGEN?

1 2 3 4 5 6 7