GOOGLE ADVERTEREN, WAT ZIJN DE KOSTEN?

Adverteren Google: dit zijn de kosten

Adverteren op Google brengt kosten met zich mee. Veel bedrijven zijn echter geneigd om hier zonder enige kennis in te springen, waardoor er vaak meer geld uitgegeven wordt dan nodig is. Door een samenwerking aan te gaan met een online marketing bureau kun je ervoor zorgen dat je niet alleen gaat adverteren, maar ook dat dit vanaf het begin het gewenste effect heeft. Onderstaande informatie neemt jou daarom mee in de kosten en de effecten van het adverteren via de zoekmachine, zodat je weet wat je kunt gaan verwachten.

Wat kost adverteren op Google?

Het adverteren via Google kent kosten die hoog op kunnen lopen. Je kunt bij Google AdWords zelf een dagbudget bepalen, welke al voor een bedrag van 10 euro per dag kan. Je moet dan echter wel bedenken dat je 50 eurocent betaalt voor iedere klant die op de advertentie klikt. Je kunt daarom maar 20 mensen per dag bereiken met jouw advertentie. In de praktijk levert dit jou vaak weinig op, waardoor je al snel uit moet gaan wijken naar de grotere bedragen. Samen met een marketing bureau ga je daarom op zoek naar een realistisch budget aan de hand van jouw doelstellingen.

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content

Betrokkenheid

Snel schakelen en een proactieve houding vormt de basis van onze langetermijnrelatie met een klant.

Informeel &
Professioneel

Ons team bestaat uit online marketing specialisten en webdesigners die graag op een informele manier met u willen sparren!

Passie

Een wijs man zei eens: “De enige manier om geweldig werk te doen is door te houden van wat je doet.” En zo zien wij het ook!

Word snel gevonden met zoekwoorden

Er zijn een aantal factoren waarbij adverteren via Google andere kosten met zich mee kunnen brengen. Een daarvan is het zoekvolume. Je moet daarom de zoekwoorden zorgvuldig uitzoeken, waardoor je met Google adverteren bovenaan in de lijst komt te staan. Houd er wel rekening mee dat je bij zoekwoorden met een hoger zoekvolume meer budget nodig hebt. Ook het gebied waarin je gaat adverteren kan een grote rol spelen. Met een klein budget kun je beter lokaal aan de slag gaan, terwijl je met een groot budget juist regionaal of landelijk kunt gaan kijken.

Minder geld bij het inhuren van een specialist

Adverteren via Google en bijbehorende prijzen zijn ook afhankelijk van de manier waarop je het uitvoert. Als je het zelf gaat doen, dan betaal je vaak veel meer voor het uiteindelijke resultaat. Een online marketeer weet precies wat ervoor nodig is om de campagne te laten slagen, waardoor er voor hetzelfde bereik uiteindelijk minder geld nodig is. Je verspilt minder tijd aan de campagnes, waardoor je ook minder grote bedragen hoeft te betalen bij Google. Adverteren via Google brengt de laagste kosten dus wanneer je een samenwerking aangaat met een specialist, zodat je weet dat alles op de juiste manier in elkaar steekt.

Ga voor de grootste winsten

Kortom: De kosten van adverteren via Google bepaal je uiteindelijk helemaal zelf. Aan de hand van jouw budget kunnen er verschillende strategieën opgesteld worden, zodat de doelgroep van jouw bedrijf aangetrokken kan worden. Je komt met jouw website direct bovenaan in de zoekresultaten te staan, zodat de klanten jou in een oogopslag kunnen ontdekken en de producten en diensten af kunnen nemen. Jouw winsten worden vanaf dat moment alleen maar hoger en het geld dat je eraan verdient kun je weer gebruiken voor andere doeleinden.

45

Tevreden klanten

24

Gemaakte websites

33

Lopende SEO campagnes

22

Lopende SEA campagnes

VRIJBLIJVEND SPARREN?

OFFERTE AANVRAGEN?

1 2 3 4 5 6 7