SEA Specialist inhuren?

De meerwaarde van een SEA specialist

Om de producten op jouw website zo goed mogelijk bij een zo groot mogelijk deel van je doelgroep onder de aandacht te krijgen kun je het beste een SEA specialist inhuren. SEA staat voor Search Engine Advertising en gaat over het adverteren in zoekmachines als Google en Bing. Een specialist kent alle mogelijkheden van de zoekmachines en kan je helpen om de zoektermen te definiëren die voor jouw website relevant zijn. Een SEA specialist zorgt er niet alleen voor dat het aantal bezoekers aan jouw website toeneemt, maar ook dat die bezoekers daar vaker een product kopen.

 

Het nut van adverteren op Google

Er zijn verschillende manieren om het aantal bezoekers van jouw website te laten stijgen. Met zoekmachine optimalisatie (SEO) kun je hoog in de organische zoekresultaten van Google komen, maar dat is een heel arbeidsintensief en traag proces. En als je na maanden eindelijk hoog in de lijst met resultaten staat, kan het gebeuren dat Google de SEO-regels wijzigt, waardoor je van voren af aan moet beginnen. Wie daar geen geduld voor heeft kan zich beter richten op betaalde advertenties via de Google zoekmachines. Bij een succesvolle SEA-campagne komt echter heel wat kijken.

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content

Betrokkenheid

Snel schakelen en een proactieve houding vormt de basis van onze langetermijnrelatie met een klant.

Informeel &
Professioneel

Ons team bestaat uit online marketing specialisten en webdesigners die graag op een informele manier met u willen sparren!

Passie

Een wijs man zei eens: “De enige manier om geweldig werk te doen is door te houden van wat je doet.” En zo zien wij het ook!

Wat doet een SEA specialist

Een SEA specialist is opgeleid om de juiste zoektermen te vinden bij de producten die jij verkoopt. Als je bijvoorbeeld een webshop hebt waar je damesjassen verkoopt is de verleiding groot om de zoekterm ‘damesjas’ te gebruiken. Een SEA specialist zal naar het rendement kijken en de producten op jouw site bekijken. Dan zal hij tot veel specifiekere zoektermen komen, zoals ‘zwarte leren damesjas’ en ‘blauw spijkerjack’. Dat zijn zoektermen waarvoor ten eerste minder hoeft te worden betaald dan voor die algemene termen, maar ook meer resultaat opleveren. Want in zoekmachines worden meestal zeer specifieke zoektermen opgegeven.

 Adverteren via een zoekmachine biedt meer mogelijkheden dan alleen een hoge ranking in de zoekresultaten. Er kan ook worden geadverteerd via partners van Google, en niet alleen met tekstadvertenties, maar ook met afbeeldingen en videoclips. Ook kan worden ingesteld wanneer, in welke regio en op welke apparaten advertentie verschijnen. Een SEA specialist is opgeleid om de beste mogelijkheden voor jouw website in te zetten. Daarbij is een SEA specialist goed thuis in de beschikbare hulpmiddelen. Doordat hij dagelijks werkt met Google Ads kan hij je uitstekend adviseren welke strategie je moet hanteren om je bereik te vergroten.

Waar vind je een goede SEA specialist

Zonder specialist is het vrijwel onmogelijk om maximaal te profiteren van de uitgebreide advertentiemogelijkheden binnen Google. Je mag ervan uitgaan dat een SEA specialist op de hoogte is van alle ins en outs en dat hij op de hoogte is van relevante nieuwe ontwikkelingen. Daarnaast analyseert een specialist het zoekgedrag van jouw doelgroep. Op basis daarvan kan hij jouw campagnes bijsturen om meer conversies te genereren. Maar het allerbelangrijkst is dat jouw SEA specialist bereid is om naar jou te luisteren. Zodat hij op basis van jouw wensen een plan maakt, waarmee jouw producten op een goede manier bij jouw doelgroep onder de aandacht worden gebracht.

1

Google
AdWords Campagne

2

SEA
Specialist

3

Zoekmachine
Marketing

4

Adverteren
op Google

VRIJBLIJVEND SPARREN?

OFFERTE AANVRAGEN?

1 2 3 4 5 6 7