Als je bedrijf al een professioneel logo heeft zal ook dat de identiteit van je bedrijf uitstralen. Het ligt voor de hand om de huisstijl daar naadloos op te laten aansluiten. Dat kan door dezelfde typografie, kleuren en logo’s te laten terugkeren op alle communicatiemiddelen, tot en met de bedrijfswagen toe. Als er nog geen logo is, kun je dat in combinatie met de huisstijl laten ontwerpen. Een goede tip is: houd het simpel en tijdloos. Op dat vlak zijn er talloze goede voorbeelden om inspiratie uit op te doen, zoals bijvoorbeeld Apple, Coca-Cola en Nike.
Als nieuw bedrijf een huisstijl laten ontwerpen terwijl je nog geen naam hebt biedt extra creatieve mogelijkheden. Daar zijn wel randvoorwaarden aan verbonden. Ten eerste moet je een naam kiezen die door de Kamer van Koophandel wordt goedgekeurd. In verband met de vindbaarheid op internet is het slim om een naam te kiezen die een associatie heeft met je beroep. De naam mag niet te ingewikkeld zijn. Als potentiële klanten twijfelen over de schrijfwijze van je bedrijfsnaam, is de kans groot dat zij je website niet kunnen vinden. Dan ben je ze al kwijt voordat ze jou hebben gevonden.