Contact met klanten via Google Adwords gaat allemaal via berichtextensies. Deze extensies vereisten wel een telefoonnummer, welke gebruikt wordt om een sms-bericht te versturen. Het is daarom niet vreemd dat deze mogelijkheid er alleen is voor de mobiele versie van de zoekmachine. Vanaf het moment dat de bezoeker op de knop drukt, staat er al een vooraf ingestelde tekst. Deze tekst kan dan in slechts enkele seconden naar jouw bedrijf worden gestuurd, waarna jij contact opneemt met de potentiële klant voor een afspraak. Je vergroot hiermee automatisch jouw bereik, zonder dat er extra kosten bij komen kijken.
Als bedrijf levert het jou echter meer voordelen op om Google AdWords te gebruiken voor het contact met klanten. Je kunt de optie gratis toevoegen aan de advertentie, waarna je alleen betaalt als er ook daadwerkelijk op geklikt wordt. Ook kun je de extensie mee delen in campagnes, waardoor je een extra marketing te pakken hebt. Een campagne is hierdoor altijd geslaagd, omdat klanten contact met je op kunnen nemen zonder hierbij een lange e-mail of telefoongesprek te hebben. Je geeft hiermee dus altijd een extra contactmogelijkheid, wat weer tot extra conversie kan leiden.