100+ tevreden klanten
Google contact AdWords: een laagdrempelig systeem
Goed gevonden worden via de zoekmachines is een ding, maar met Google contact via AdWords kun je ook direct contact krijgen met jouw klanten. Iedereen die jouw website ziet door de advertentie die jij in de zoekmachine hebt geplaatst, kan namelijk met slechts een druk op de knop contact met jou opnemen voor een afspraak of offerte. Hierdoor wordt een conversie via jouw website nog eenvoudiger en is de drempel om voor jouw bedrijf te kiezen lager. Samen met een online marketing bureau kun je gaan kijken wat de beste strategieën zijn voor de promotie van jouw bedrijf.
Met Google contact opnemen in AdWords is eenvoudig
Google contact via AdWords is een goede oplossing voor wanneer potentiële klanten direct iets van jou willen weten. Zonder dat eerst de gehele website doorzocht moet worden, kunnen klanten namelijk op de knop drukken om een e-mail te versturen of een offerte aan te vragen. Deze manier van online marketing zorgt ervoor dat er nog sneller gehandeld kan gaan worden en klanten eerder geneigd zijn om een afspraak te maken met het bedrijf. Tijd is geld wordt er vaak gezegd en in dit geval kun je jezelf beide gaan besparen. Een campagne op deze manier inrichten kan namelijk veel effectiever zijn voor verschillende doelgroepen.
Uitsluitend in de mobiele versie beschikbaar
Contact met klanten via Google Adwords gaat allemaal via berichtextensies. Deze extensies vereisten wel een telefoonnummer, welke gebruikt wordt om een sms-bericht te versturen. Het is daarom niet vreemd dat deze mogelijkheid er alleen is voor de mobiele versie van de zoekmachine. Vanaf het moment dat de bezoeker op de knop drukt, staat er al een vooraf ingestelde tekst. Deze tekst kan dan in slechts enkele seconden naar jouw bedrijf worden gestuurd, waarna jij contact opneemt met de potentiële klant voor een afspraak. Je vergroot hiermee automatisch jouw bereik, zonder dat er extra kosten bij komen kijken.
Extra contactmogelijkheden voor klanten
Als bedrijf levert het jou echter meer voordelen op om Google AdWords te gebruiken voor het contact met klanten. Je kunt de optie gratis toevoegen aan de advertentie, waarna je alleen betaalt als er ook daadwerkelijk op geklikt wordt. Ook kun je de extensie mee delen in campagnes, waardoor je een extra marketing te pakken hebt. Een campagne is hierdoor altijd geslaagd, omdat klanten contact met je op kunnen nemen zonder hierbij een lange e-mail of telefoongesprek te hebben. Je geeft hiermee dus altijd een extra contactmogelijkheid, wat weer tot extra conversie kan leiden.
De laagste kosten voor een geslaagde campagne
Een succesvol bedrijf kan er niet omheen om het adverteren op google onderdeel te laten zijn van de marketing. Het opzetten en invullen van een goede campagne is echter best ingewikkeld. Als je het goed wilt doen moet je er echt veel tijd voor reserveren. Maar het kan wel, want Google en Bing geven zelf veel informatie over zoekmachine adverteren. Als je zelf niet zo geïnteresseerd bent in reclame en online marketing, kun je het opzetten van een campagne ook uitbesteden. Je zult zien dat de prijzen hiervan best meevallen en dan ben je er zeker van dat jouw campagne op een goede manier wordt gelanceerd.