100+ tevreden klanten
Wat is Social media advertising?
Met Social media advertising kun je op basis van activiteiten, profielkenmerken en interesses specifiek op je doelgroep targeten. Het is dan ook dé manier om specifiek in te zoomen op je potentiële klant. Met de juiste benadering zorg je er dan voor dat je advertentie terecht komt bij een voor jouw website relevant publiek. We noemen een aantal voordelen waarom Social media advertising voor jouw bedrijf ontzettend interessant is:
✓ Gemakkelijk meetbaar en veel mogelijkheden voor retargeting
✓ Genereer bezoekers, leads en conversies
✓ Aanpasbaar naar ieder gewenst budget
✓ Advertentiecampagnes kunnen tussentijds verbeterd worden
SiteUsers helpt je graag bij het bepalen van de doelgroep en het in kaart brengen van jouw boodschap, om uiteindelijk een succesvolle Social media campagne op te zetten! Twijfel niet en neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Doelen van Social Media adverteren voor jouw bedrijf
Social media advertising is voor ieder bedrijf inzetbaar. De talloze opties maakt het mogelijk om specifiek te adverteren op jouw doel. Zo kun je een gericht doelgroepen-onderzoek doen om in kaart te brengen waar je op kunt targeten. Kies hierbij de juiste boodschap en het meest geschikte sociale medium en we verzekeren je: resultaten worden behaald.
Een aantal voorbeelden van doelen die te behalen zijn via Social advertising:
Vergroten van de naamsbekendheid
Verhogen van het aantal conversies
Vertrouwen opbouwen en behouden bij de doelgroep
Beïnvloeding voor potentiële klanten stimuleren
Doelen van Social Media adverteren voor jouw bedrijf
Adverteren op Social media is voor ieder doel bereikbaar. Of het nu bedoelt is om potentiële klanten te benaderen of om een aankoop te stimuleren. Met de juiste campagne kun je daadwerkelijk bereiken wat je voor ogen hebt. Om de online marketingstrategie overzichtelijk in kaart te brengen, maken we gebruik van het Customer Journey model. De Customer Journey is beeld de klantreis uit, waarbij de contactpunten tussen hem en het bedrijf in kaart worden gebracht.
Binnen iedere fase kan er worden ingespeeld op een ander doel. Zo draait het in de awareness-fase om het creëren van bewustzijn en gaat het binnen de purchase-fase daadwerkelijk om de aankoop. Allerlei fases waarop Social media advertising op kan worden gefocust, zodat het juiste doel voor jouw organisatie kan worden behaald.